2009. április 3., péntek

Jeges örömök tavasszal


Bátran állíthatom, hogy gyönyörű és egy életre szóló élmény volt az első alkalom. Pedig féltem tőle, főleg ifj. Ocskay Gábor váratlan halála miatt. De fantasztikus volt a meccs is, a macidobálás is, és habként a tortára még nyert is a magyar válogatott.

Április 2-án voltam életemben először hoki meccsen. Elég magasra tettem a mércét, hiszen a magyar csapat finnek elleni barátságos mérkőzése igazi ínyencfogásnak ígérkezett minden szempontból. Szinte hihetetlen, de nemcsak megfelelt az este az elvárásaimnak, de még felül is tudta múlni azokat.

Amit többen is ígértek - hogy jobban lehet követni az eseményeket élőben, mint a tévében – igaznak bizonyult, bár az első harmad végén még erősen káprázott a szemem a nagy figyeléstől. De épp ezalatt fedeztem fel a hoki egy nagy előnyét más csapatsportokkal szemben. Rájöttem,hogy rengeteg látványos dolog zajlik a jégen, és nemcsak feltétlenül a korong közelében. Láttam „szinkronesést”, hihetetlen sprintet, enyhe palánkbirkózás felé közelítő pillanatokat. Sőt, egész komoly előrelépéseket tettem a szabályok elsajátításának terén. Aktuális kedvenc mozdulatsorom egyébként az, mikor egy játékos kézzel kapja el a korongot. Amit a legjobban szerettem látni az pedig az, mikor a bíró az ellenfél egyik játékosát kíséri kiállításra.

A tegnapi este szomorú ok miatt is különlegesnek számított: ez volt az első meccse a válogatottnak ifj. Ocskay Gábor nélkül. A válogatott bevonulásánál érezhető volt az űr, mikor a 19-es számhoz értek, és természetesen a mérkőzés kezdete előtt megemlékeztek a nagyszerű játékosról. Nem giccsesen, csak torokszorítóan. A nézősorok közt elég sok helyen elő is kerültek a zsebkendőnk.

Jeges medve – medvés jég

A következő lélekemelő pillanat már a meccs alatt, az első haza gólnál érkezett: a már említett macidobálás. A karitatív gesztus lényege, hogy mindenki visz magával valamilyen plüssállatot (eredetileg medvét), amit az első hazai gólnál a jégre dob (ha nagyon fentről dob a nézőtéren, akkor ez több lépcsős, egymást segítő hajigálássá fajul). Ezeket a játékokat gyermekkórházaknak, rászoruló gyermekeknek gyűjtik össze. Nem törnék sportriporteri babérokra, aki ilyen összefoglalóra vágyik, annak íme a videó, a gólokról, és a történelmi magyar győzelemre a világ egyik legjobb csapata ellen. Ez az a teljesítmény, amire már nem is igazán lehet szavakat találni, nem is keresek. Elég csak nézni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése